Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.04.2014 13:00 - Българският д-р Хаус
Автор: nikola666 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 16122 Коментари: 17 Гласове:
35


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
             Казвам се доц. д-р Григор Къщов и съм главен лекар в софийска болница. Отговарям за тежките случаи или за тези, които ми носят пари. За целта разполагам с екип от млади алкохолици(диагностици). Пристрастен съм към ракията, защото като малък един път ме боля кракът. Всъщност мразя лечебните заведения и ме е страх от кръв, но няма какво да работя, а и в болницата се печели отлично. Пациентите също са ужасни – винаги са болни, уплашени и тъпи. Не рядко искат спасение от мен и с това силно ме отегчават. Аз не лекувам тях, а болестите им – личното отношение е досадно, а и глупаво. Представяте ли си сутрин да отидете на работа и първото, което чуете там, да е примерно за мензис. Отвратително. Все пак съм известен специалист, даже написах бестселър – „Как да извършваме животоспасяващи операции, докато чистим риба”.
           Днес е петък – топъл, смачкан ден. Пристигам на работа по обяд. По пътя повърнах два пъти – добре, че не изцапах Аудито. Пия първата си ракия. Ръцете ми треперят и съм лютиво потен. След малко всичко ще е наред. На вратата се чука – крия се под бюрото, но без успех. Мамка му – шефката на болницата – д-р Гица Мъди. Трябвало да прегледам някакъв човек, който имал дихателни проблеми и кървене от очите. Питам дали има пари. Нямал. Това е идиотско, нямаш кинти, а идваш в болницата, аз като ходя в магазина, безплатно ли пазарувам?! Но съм свикнал – болните са неморални и стържещо нагли. Непрекъснато питат: „докторе ще се оправя ли, какво ми има” – това е толкова скучно. До късния следобед успявам да събера екипа. Обсъждаме симптомите. Д-р Красимир Тубов казва, че може да е бластомикоза. Нямам идея какво е това и го отхвърлям, докато си сипвам една малка. Краси е толкова умен, но изневерил на жена си с куче и с кухненски робот(два пъти). Д-р номер 213 предполага, че е пневмония(това съм го чувал), но не е сигурна. Тя ми е любимката, искам да я чукам, но тя каза, че била гнуслива. Викам и 213, защото идва с този автобус на работа. Д-р Терлик Пор-ман е циганин и предполага лупус. Никога не е лупус. Д-р Алисън Камерън е от щатите и вярва в доброто у хората – много тъпа, жалко, че е влюбена в мен. Тя заявява, че човекът имал рак на белия дроб. Как тъй „белия”, защо не каже просто дроба – американците винаги се правят на много интересни. Д-р Боби Рейс е красавецът на екипа. Веднъж уби човек и сега кара линейката за наказание. Той мълчеше, да не обърка пак нещо. До диагноза не стигнахме, но назначихме изследвания(но малко) и една клизма за всеки случай. Решавам да се подмажа на д-р Мъди и отивам да преглеждам в поликлиниката. Първият клиент кашля, подсмърча и има висока температура. Решавам, че е автоимунно, взимам му 10 лева и го пращам за химиотерапия и клизма. Втората е клиентка – боляло я ухото. Очевидно рак на гърдата. Казвам и че е нелечимо, изтърсвам и портмонето и я гоня. Следващият го болял много корема. Е аз какво да направя?! Водя го да ми пусне едно кафе на машината и му взимам цигарите. Добре, че се сетих – как можаха да забранят пушенето в болницата. Кретени. Ама вредяло на болните и падала пепел връз тях. Егати идиотското, че аз да съм ги викал тук тия боклуци. Нахални и безочливи, това са пациентите. Искали да оздравеят и отново да бъдат щастливи. На кой му пука за Бога. Целта на живота е не да елиминираме нещастието, а да го сведем до минимум. Ето оня ден ми идва някакъв натрапник с инфаркт. Викам му: „тъпак, дигни си блузата да те преслушам”. Вдига тоя, ма целия се изпотил и мирише – безобразие. Хубаво си получил инфаркт, ма вземи се поизкъпи малко, измий си зъбите, отиди до мола и ми купи хубав подарък, направи ми баница, пък тогава ела. Нещастник. Дадох му да изпие един „Уринал” и го изпъдих. Това е лекарската професия, само сополи, мензиси и смрад. И кой ми го признава – никой. Награди и помощи не получавам. Ново Ауди не ми дават и ме карат сам да си плащам тока. Това е... само тормоз. А болните имат всичко и си живеят безметежно по леглата. Предната седмица пък ми идва някакъв за операция. Питам го за каква идва – успешна или неуспешна. Тоя се пули като някой бойлер. Обяснявам му човешки, че ако иска всичко да мине нормално трябва да снесе 15 бона. Болният се разплака и смотолеви, че бил пенсионер и нямал толкова пари. Проявих благородство и му намалих на 14 750. Плака, плака, но накрая прие. Всички лъжат – пари нямал.
             Оня с дихателните проблеми се влоши. Назначих му торакоцентеза – не знам какво е, но звучи яко и винаги го прилагам. Д-р Кътник предложи да го лекуваме, като го подстрижем. Чудесна идея – екипът ми все пак не е толкова зле. Тоя обаче не ще да се оправя и изпадна в кома. И таз добра – аз да блъскам тука, а нашия си спинка. Откачих от подлостта му. Назначих му втора клизма и още едно подстригване.
             Сега съм вкъщи и пия ракия, че да не почне да ме боли кракът. Мисля си за д-р Гица Мъди... за задника и... как си навирам лицето в него и душа топлите и сокове.  После си викам курва. Чукам я страстно, а тя решава судоку, докато гледа „Сделка или не”. Заминава си, а аз започвам да си броя паричките. Тютюнопуша. После свиря на електрическата си китара песента „Бял Мерцедес”. Идва единствения ми приятел д-р Уи и гледаме телевизия до пръсване. Той(Уи) се е женил четири пъти и има осем деца, като седем не са от него. Мозъкът е нещо чудесно – иска ми се всички да имаха по един. Не че ми пука, според мен децата са жалки.
             Днес е събота – пиян съм. В неделя също. Звъняха от болницата, но не вдигнах. Все ми е тая за шибаните копелета в нея, трябва и да почивам. Стана ми леко гузно – можеше да има някой заможен пациент, но нищо. Сега се сещам за един такъв. Беше дошъл за мозъчна операция. Казах му 20 хилки, а той балъка ми вика, че цял живот си бил плащал осигуровките и това било изнудване. Обясних му, че не ги е плащал на мен и за това ако иска, да се разкара. Болният извади парите – помислих, че летя. Толкова ми беше готино. Щях да си изтърва мача от Шампионската, но човещината е по-важна за мен. Операцията започна и все пак си гледах срещата докато кълцах. Всичко мина добре, но тоя се появи ядосан един ден. Оказа се, че съм си изтървал цигарите в главата му и сега непрекъснато му се пушело. Направихме му втора операция, не за друго, но се сетих, че ми нямаше и запалката. Отворихме, извадихме, затворихме. Сега пък ми изчезна пакетчето със семки...
             Понеделник е. Отидох на работа по обяд с гъст махмурлук и веднага си легнах в кабинета. Не след дълго обаче ме събудиха. По мозъка ми сякаш се пързаляха безброй смърфове с остри метални кънки. Болеше ме. Лекарите от екипа ме бяха вдигнали, защото оня с комата беше прекалил и сега внезапно умираше. Причината бе разсипана по невнимание шопска салата връз животоподдържащите му системи. Набързо(след 2 часа) отидохме при него. Идеи?! Мълчат. Нещо?! Мълчат. Тубов все пак предложи да му извадим зъб и да видим какво ще стане. Хареса ми. Взех ситуацията в ръце и му казах да действа. На Терлик му наредих да провери дома на пациента за алкохол – ако има да го донесе. 213 изпратих да ми вземе баничка, а Кътник се беше самоубил. Рейс и Камерън се чукаха в клозета, загрижени за пациента. Нищо не помогна... човека си замина. Направихме каквото можахме. Чувството за гордост ме заля... бяхме изпълнили лекарския си дълг. Д-р Мъди ми се кара, а после без да иска, меко пръдна. И двамата се засмяхме, въпреки че замириса на топло ако. След това я чуках бясно, докато тя чистеше леща. Прибрах се вкъщи да отпочина. Внезапно изпитах вина... че не си плащам кабелната. Така е в тази страна, някой непрекъснато ти натрапва вина. Трябваше да избягам в чужбина като повечето си колеги, но избрах истинското щастие пред измисленото. Свърши ми ракията. Клатейки се стигнах до колата. Поех към денонощния. Минах на червено. Направих го втори път – тук всичко е позволено, какво ми пука... Тряссссс................ Нещо свети, нищо не мърда, късче лед в часовника ............................ Гледам от дънките ми стърчи кост – повърнах от отвращение(знаете, че ме е страх от кръв), преди отново да ме лапне безсъзнанието......................................... В болницата съм, а от екипа ми казват, че ме е блъснал д-р Рейс с линейката.......................................................... Отварям очи......................................................................... сега съм в операционната................................................................................. слагат ми маска и ме карат да броя от корен квадратен на 100 в обратен ред......... явно ще ми отрежат крака – бездушен ужас напълни клетките ми. Знаех, че ще ампутират грешния и ще ми премахнат едната ръка за всеки случай...



Гласувай:
38



1. tit - всички лъжат!:)))
08.04.2014 13:23
Не всеки - убедително!;)
Добрееш, ма можеше да му спестиш ръката. Ще му трябва в продълженията!:):))
цитирай
2. tit - ба! Докторите четат по-бързо
08.04.2014 13:25
от мен!:(
цитирай
3. rumyn - великолепно е! опиках се от см...
08.04.2014 16:22
великолепно е!
опиках се от смях!
не може да си толкова гаден и в същото време толкова велик да сътвориш това!
толкова е близко до голата истина , че чек е ужасно да го осъзная!
но пък е върховно сътворено!
цитирай
4. ironia - Мхм…
08.04.2014 17:07
Кой ти е крив, че си заменил викодина с ракия? :D
Страничните ефекти от нея, като халюцинациите, зависят преди всичко от дозировката. Литър и половина от ракията се равняват на три хапчета викодин. Замяната води предимно до усилено уриниране и подтискане на желаните странични ефекти, което от своя страна намалява възможността за правилна диагноза, без при това болките на героя да са напълно притъпени.
Д-р Къщов е сложна медитация върху мизерията, както би се изразила М. Лайънс.)
Аналогията между мизантропията на докторите Грегъри Хаус и Григор Къщов, накланя в полза на втория. Добро представяне на диагнозите, особено свързаните с белия дроб (у нас също има две разновидности – бял и черен, да не ги подлагаме на колородискриминация, хайде, хайде)).
Забележката ми е по повод на немедицинското определение на менструацията (лат. Menstruatio), докато мензис(лат. Menses) означава месец и е популярно неправилно означение на този женски цикъл.
Страхотен сарказъм (или може би саркома?))) на родното здравеопазване, чудя се дали да не го поставя в кавички(здравеопазването имам предвид). :D
nikola666 написа:
Мозъкът е нещо чудесно – иска ми се всички да имаха по един.

За мен, това е есенцията на целия разказ!

Никола, пишеш оригинално, чета те отдавна и имам поглед върху всички твои разкази. Представяш ни собствен стил, винаги пишеш от първо лице. Отъждествяването на автора с героя, носи усещане за истинност. Съпреживяването е гарантирано. Хуморът с каменно лице е силно въздействащ.
Смело напред, строителю! :D
цитирай
5. nikola666 - До...
08.04.2014 17:54
До tit: едва ли ще има продължения - това подобие на разказ го написах за две вечери(както и всичко останало) и е малко или много видяно от мен. Дано скоро да не се явявам там.

До rumyn: и аз добре се посмях докато пишех простотиите си. Но това не е ли шизофренично - да се забавляваш сам от себе си?!

До ironia: всъщност в разказаното има оригинални цитати на истинския д-р Хаус. Явно ми се е сторило, че така ще направя разликата между Къщов и Грег по-удебелена. Възможно е да съм го направил и по-други причини, за които сега не се сещам :)
цитирай
6. ironia - :D
08.04.2014 21:43
Хаха, разлика ли?)
И без друго Къщов е в източното полукълбо, а Хаус в западното, така че двамата са като огледален образ. Съзнателното търсене и припокриване на имената, къде в превод, къде по звучене, например д-р Хаус с д-р Къщов, д-р Лиса Къди с д-р Гица Мъди, Д-р номер "13" с д-р номер "213", д-р Ерик Форман с д-р Терлик Пор-ман, д-р Крис Тауб с д-р Красимир Тубов, д-р Лоурънс Кътнър с д-р Кътник, д-р Робърт Чейс с д-р Боби Рейс и на последно място страхотната трансформация на приятеля д-р Джеймс Уилсън в д-р Уи.) Пощадил си само д-р Алисън Камерън, макар да е под въпрос подобна пощада.
Разликата е само в нивото на подготовка и пълното безхаберие на българските аналози към състоянието на техните пациенти.
"Д-р Хаус" е любимият ми сериал, но не съм запомнила перфектно всички фрази. Смятам, че повечето са култови.

P.S. Да беше пуснал разказа на 7-ми април, та да се приеме като подарък за Световния ден на здравето и Деня на здравния работник.:-)
цитирай
7. tit - е, той и Шон Конъри тъй казваше за Бонд, ама..."Никога не казвай никога!" е факт!:):))
08.04.2014 23:47
nikola666 написа:
едва ли ще има продължения - това подобие на разказ го написах за две вечери(както и всичко останало) и е малко или много видяно от мен. Дано скоро да не се явявам там.

Дано не ти се налага да се явяваш... Но без болници не може, а има и свястни доктори, все още. Дай, Боже да се увеличават!:)
цитирай
8. nikola666 - До ironia
08.04.2014 23:49
Има лека разлика - моята героиня е д-р "Номер 213", демек искам да подчертая транспортния и статус, от което идва и очевидното внушение, че е добра в готвенето на агнешка главичка.
цитирай
9. ironia - Е, хубаво,
09.04.2014 00:21
разбрах за № 213, но защо д-р Кътник не предлага изваждане на зъб, вместо подстригване, тогава пациентът можеше да не изпадне в кома, а да си стои буден при наличие на болка в устната кухина? Прехвърлил си отговорността на д-р Тубов, а после ни съобщаваш за самоубийството на д-р Кътник.((
Моля те, не бъди толкова разсеян при операция, какво ще люпиш сега?
Ако знаеше колко съм добра в приготвянето на агнешки главички, нямаше изобщо да го споменаваш.
цитирай
10. nikola666 - Ту
09.04.2014 01:30
Тубов беше по голяма нужда и просто нямаше какво да я правя тая отговорност. И ми прати една главичка по Еконт-а.
цитирай
11. ironia - Защо ли
09.04.2014 01:42
не ти пратя по MoneyGram направо равностойността на главичката, все ще се намери мераклийка да я притопли. :D
цитирай
12. usandthem - Браво, Нико !
09.04.2014 09:09
Не знам кой е чел този шедьовър на "Кутията", чакам клипа с нетърпение. Сигурен съм, че в "София лайв клуб " са из попадали от смях снощи. Качи го тук по-късно, като излезе. Ако се е справил добре четецът, разбира се. Аз ще те черпя с един мой текст по същата тема в моя блог, по-късно. Обаче, ти, май френд, дигна летвата в космоса ! Браво !
цитирай
13. ok3223 - Рядка глупост и простотия
09.04.2014 10:52
За да напишеш такова нещо, требе да си шопски чукундур екстра класа, какъвто авторо категорочно, Е.
цитирай
14. saadi - И от мен едно плюсче в подкрепа на автора :-))
09.04.2014 11:33
Напоследък е изключителна рядкост да прочетем нещо , писано от интелигентен човек , в блог.бг . Особено пък като спрях и аз да пиша :-))
Никола , имаш талант , пич . Бравос :-))

пп: Ако бившият старшина и настоящ глупак , блогърът ок3223 , те дразни - пиши му , че си силно убеден , че американците са кацали наистина на Луната . Това винаги го изкарва от равновесие . Много е забавен като се набере и почне да се пеняви .
цитирай
15. nikola666 - YouTube
16.04.2014 15:36
https://www.youtube.com/watch?v=TG5XN_kSy6k&feature=youtu.be
цитирай
16. nikola666 - COMING SOON
29.04.2014 17:49
"Двадесети Век Лисица" и "Шкембе Чорба Пикчърс" представят една епична продукция на Никола Крумов - "Пътна полиция ООД". Ролите четат: Алла Пугачова, Джордж Клуни, папата и на Майкъл Джексън стринка му. Продуцент - Стивън Спилбърг като млад. Режисьор - Ной. Сценарий - аз. Музика - Лепа Брена и Аце-Деце. Костюми - модна агенция "Данчо&Гибона". Вечерни рокли - модна агенция "Second Hand". Звук - Dolbi suraund Юность. Специални ефекти - студио "РАКИЯ". Кетъринг - ресторант "Клоака". Дизайн и сценография - Операта в Сидни. Със специалното участие на носителя на две каси бира Ръсел Кроу в ролята на Бързодар Хиенов. Очаквайте скоро на 17D и имах в по-добрите баничарници.
цитирай
17. vmir - 16. nikola666 - COMING SOON
30.04.2014 00:44
nikola666 написа:
"Двадесети Век Лисица" и "Шкембе Чорба Пикчърс" представят една епична продукция на Никола Крумов - "Пътна полиция ООД". Ролите четат: Алла Пугачова, Джордж Клуни, папата и на Майкъл Джексън стринка му. Продуцент - Стивън Спилбърг като млад. Режисьор - Ной. Сценарий - аз. Музика - Лепа Брена и Аце-Деце. Костюми - модна агенция "Данчо&Гибона". Вечерни рокли - модна агенция "Second Hand". Звук - Dolbi suraund Юность. Специални ефекти - студио "РАКИЯ". Кетъринг - ресторант "Клоака". Дизайн и сценография - Операта в Сидни. Със специалното участие на носителя на две каси бира Ръсел Кроу в ролята на Бързодар Хиенов. Очаквайте скоро на 17D и имах в по-добрите баничарници.


Прекрасно, значи танковете на товарищ Путин най-накрая са вече и у нас. А това е сигурна гаранция, че д-р Къщов най-накрая ще стане министър на здравеопазването на България. Сполай ти за чудесната новина!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nikola666
Категория: Лични дневници
Прочетен: 683047
Постинги: 36
Коментари: 221
Гласове: 364
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031